آپارات انجین
آپارات انجین

آپارات انجین

Aparatengine

دانلود تحقیق عیب یابی موتورهای الکتریکی

دانلود تحقیق عیب یابی موتورهای الکتریکی

تشخیص عیب و رفع آن در ماشینهای الکتریکی اهمیت خاصی دارد به همین دلیل این مبحث در کتاب حاضر در یک فصل جداگانه آمده است تشخیص عیب در اولین مرحله کار تعمیراتی است و رفع آن در مرحله بعدی قرار دارد

دانلود دانلود تحقیق عیب یابی موتورهای الکتریکی

عیب یابی موتور های الکتریکی 
تشخیص عیب و رفع آن 
ماشینهای الکتریکی 
تشخیص عیب های مکانیکی
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

تشخیص عیب و رفع آن در ماشینهای الکتریکی اهمیت خاصی دارد . به همین دلیل این مبحث در کتاب حاضر در یک فصل جداگانه آمده است . تشخیص عیب در اولین مرحله کار تعمیراتی است و رفع آن در مرحله بعدی قرار دارد .

یافتن عیب موتورها را می توان به تشخیص نوع بیماری یک فرد توسط پزشک تشبیه کرد تا بیماری را به درستی تشخیص ندهد نمی تواند برای بهبود بیمار قدمی بردارد و تمام نسخه هایی که می نویسد ، تاثیری در بهبود وضع بیمار نخواهد داشت .

به همین ترتیب اگر عیب اصلی ماشین شناخته نشود یا ماشین را نمی توان تعمیر کرد و یا اگر بدلیل وجود آن عیب ، عیب دیگری پیدا شود و ما آن عیب دومی را بر طرف کنیم موتور مجدداً معیوب می شود و به همان حالت اول در می آید ؛ مثلاً اگر محور وتور لنگی داشته باشد ، بلبرینگ ها و بوش ها را خراب خواهد کرد . در این جا اگر ، رفع عیب اصلی یعنی کجی محور موتور – فقط به تعویض بلبرینگ ها یا بوش بپردازیم ، چون محور موتور هم چنان کج است و دوباره بعد از مدتی ، رتور بوش ها و بلبرینگ ها را خراب خواهد کرد .

کسب مهارت در عیب یابی بیشتر در اثر تجربه عملی به دست می آید نه با خواندن کتاب و جزوه اما به هر حال ، آگاهی از برخی نکات کلی و عمومی در این زمینه برای کسانی که تازه می خواهند این کار را شروع کنند ، بسیار مفید است .

البته به دلیل محدود بودن حجم کتاب و زمان آموزش در این جا فقط به ذکر مطالب کلی و آن هم به اختصار اکتفا شده است . لذا کسانی که مایل به یادگیری مطالب بیشتری در این زمینه هستند ، می توانند به منابع موجود مراجعه کنند .

برای تشخیص عیب ، روش های مختلفی وجود دارد . بعضی عیب ها را فقط با مشاهده عینی می توان تشخیص داد . تعداد دیگری از روی تغییر خصوصیات الکتریکی و تعدادی را با صدای مخصوصی که در هنگام کار تولید می کنند .

بنابرای ن نظریه عیب یابی از راههای مختلف صورت می گیرد که ما در این در بخش عیب های مکانیکی از روش مشاهده و آزمایش با دست و در بخش عیب های الکتریکی از روش تغییر خصوصیات الکتریکی برای عیب یابی ماشین ها استفاده خواهیم کرد .

به طور کلی هر وسیله الکتریکی ممکن است دو نوع عیب عمده پیدا کند : الف – عیب در قطعات مکانیکی (عیب های مکانیکی) ب- عیب در مسیر جریان (عیب های الکتریکی) .

تشخیص عیب های مکانیکی و رفع آنها

عیب های مکانیکی ناشی از خرابی قطعات متحرک و غیر متحرک است . این قطعات را که به دلایل مختلفی ممکن است خراب شوند ، باید تعمیر یا تعویض کرد .

در اینجا به برخی از خرابی ها و دلایل عمده آنها اشاره می کنیم .

شکستگی بدنه و درپوش ها (قالپاق ها) :

شکستگی بده یا در پوش ها معمولاً در اثر ضربه های ناگهانی ناشی از برخورد جسمی به ماشین یا فشار بیش از حد وسیله ای بر روی بدنه یا قالپاق های آن و عواملی نظیر اینها به وجود می آید . معمولاً حجم قطعه شکسته شده کمی افزایش می یابد و شکستگی قطعه ای مانند قالپاق در بعضی مواقع باعث به هم خوردن تعادل ماشین می شود و تعدادی از قطعات متحرک و بعضی قطعات غیر متحرک آن ، جابه جا می شوند .

 

دانلود دانلود تحقیق عیب یابی موتورهای الکتریکی

دانلود پاورپوینت موتورهای 6 زمانه

دانلود پاورپوینت موتورهای 6 زمانه

طراحی مکانیکی و ساختمانی موتور شش زمانه مانند موتورهای درون سوز است اگر چه سیکل سیکل ترمودینامیکی و یک سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی آن را به کلی متمایز می کند یک محفظه ی احتراق و یک محفظه تراکمی(گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند

دانلود دانلود پاورپوینت موتورهای 6 زمانه

موتورهای 6 زمانه
طرز کار موتور 6 زمانه
عملکرد موتورهای درون سوز
فرایند اختلاط سوخت و هوا
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل ppt
حجم فایل 6976 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

طرز کار  موتور 6 زمانه

مقدمه
 عملکرد موتورهای درون سوز:

پس از تراکم مخلوط هوا و سوخت  Z  انفجار در سیلندر صورت می گیرد

به بیان دیگر

انبساط گاز اثر روی پیستون می گذارد که چرخش o180میل لنگ را باعث می شود.

  1- داخلی (درون سوز)

فرایند احتراق :

  2- خارجی(برون سوز)

در موتورهای درون سوز : فرایند اختلاط سوخت و هوا که منجر به انفجار و احتراق می شود درون موتور صورت می گیرد مانند (موتور خودرو و هواپیما)

در موتورهای برون سوز : احتراق سوخت بدون تماس مستقیم با سیال کاری تولید قدرت می کند مانند (موتوربخاریا بویلرهای نیروگاه)

 

طراحی مکانیکی و ساختمانی موتور شش زمانه مانند موتورهای درون سوز است اگر چه سیکل سیکل ترمودینامیکی و یک سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی آن را به کلی متمایز می کند یک محفظه ی احتراق و یک محفظه تراکمی(گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند.

همچنین احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد.

محفظه احتراق به طور کلی توسط گرمکن احاطه شده است.


طراحی و عملکرد موتورهای 6 زمانه

  در سیکل 6 زمانه ، دو محفظه ی اضافی اجازه می دهند هشت فرایند که نتایج یک سیکل کامل است همزمان عمل کنند یعنی در یک لحظه دو فرایند همزمان رخ می دهد .

  دو سیکل 4 زمانه فرایندی برای هر کدام از سیکلها یک سیکل احتراق داخلی و یک سیکل احتراق خارجی نمودار پیوستگی هشت فرایند را در سیکل 6 زمانه نشان می دهد


فایل پاورپوینت 26 اسلاید

دانلود دانلود پاورپوینت موتورهای 6 زمانه

دانلود پاورپوینت معرفی و طراحی موتورخانه و شوفاژ

دانلود پاورپوینت معرفی و طراحی موتورخانه و شوفاژ

شوفاژخانه محلی است که در آن آب گرم می‌شود و به رادیاتورها می‌آید ودر داخل شوفاژ جریان پیدا می‌کند ورادیاتور را گرم می‌کند البته وقتی که پیچ روشن و خاموش کردن رابازکنیم این اتفاق رخ می‌دهد

دانلود دانلود پاورپوینت معرفی و طراحی موتورخانه و شوفاژ

معرفی موتورخانه
طراحی موتورخانه و شوفاژ
طراحی شوفاژ خانه
موتورخانه
دسته بندی صنایع
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1827 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
شوفاژ خانه
شوفاژخانه محلی است که در آن آب گرم می‌شود و به رادیاتورها می‌آید ودر داخل شوفاژ جریان پیدا می‌کند ورادیاتور را گرم می‌کند البته وقتی که پیچ روشن و خاموش کردن رابازکنیم این اتفاق رخ می‌دهد .
این توضیح مختصری درباره شوفاژ بود. در شوفاژ خانه دیگ(بویلر) بزرگی وجود دارد که برروی آن آمپری وجود دارد که درجه حرارت را نشان می‌دهد و یک دکمه‌ای وجود که درجه حرارت را تنظیم می کند. در دیگ شوفاژ خانه گرمایی ایجادمی شود که وقتی آب تانکر وارد این دیگ می‌شود آب را گرم کرده و به درجه مشخص شده می رساند .
گرمای این موتور از مشعل گرفته می‌شود و شمعک این مشعل همیشه روشن است.

تعریف موتورخانه
موتورخانه (Mechanical room ) فضا یا اتاقی است در یک ساختمان که به دستگاه های مکانیکی و کنترل کننده های الکتریکی ، اختصاص داده می شود.
موتورخانه ها بنابر کاربری ساختمان و سیستم های تاسیسات آن در اندازه های مختلفی ساخته می شوند.
در ساختمان هایی که از سیستم های حرارت و سرمایش مرکزی استفاده می کنند ابعاد موتورخانه بزرگتر می شود. در این نوع از ساختمان ها تمامی تجهیزات تاسیساتی سیستم به یک فضا انتقال داده می شود که کنترل و تعمیر آن ها را آسان تر می کند. به محل قرار گرفتن این تجهیزات ، موتورخانه گویند.

اجزای موتورخانه
در زیر به تعدادی از این تجهیزات اشاره می شود:
دیگ بخار
دیگ آب گرم
منبع کویل دار
مبدل حرارتی
لوله
اتصالات
شیرآلات
منبع دو جداره
پمپ
چیلر جذبی
چیلر تراکمی
سختی گیر

معرفی برخی اجزاء اصلی موتورخانه

      دیگ بخار (بویلر بخار)

              بازه استفاده از دیگ های بخار

              انواع دیگ بخار

                         بویلرهای فایر تیوب بخار

                            بویلر های واتر تیوب بخار




فایل پاورپوینت 22 اسلاید

دانلود دانلود پاورپوینت معرفی و طراحی موتورخانه و شوفاژ

دانلود پاورپوینت آشنایی با جنرال موتورز

دانلود پاورپوینت آشنایی با جنرال موتورز

جنرال موتورز تاریخچه جنرال موتورز مدیرعامل جنرال موتورز رقبای جنرال موتورز ورشکستگی

دانلود دانلود پاورپوینت آشنایی با جنرال موتورز

جنرال موتورز 
تاریخچه جنرال موتورز 
مدیرعامل جنرال موتورز 
رقبای جنرال موتورز 
ورشکستگی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1243 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51

 

 جنرال موتورز دریک نگاه

شرکت جنرال موتورز  ( GM )
 سابقه : 101سال ( تاسیس : 1908 )
بنیانگذار : بیلی دورانت
ویژگی: قدیمی ترین و بزرگترین خودرو ساز جهان
حوزه فعالیت : صنعت خودروسازی
فروش : 6/192 میلیارد دلار
تعداد خودروهای تولیدی : 9/280/000 دستگاه
تعدادکارکنان: 335/000 نفر
رتبه در فورچون: بین 500 شرکت رتبه 5
مدیرعامل: ریچاد واگونر
 
 
 
  تاریخچه
جنرال موتورز به مرور زمان با خرید شرکتهای متعدد و متنوع خودروسازوموتورساز پدید آمده است،
حیات وی درگرو یکپارچگی اداره مجموعه از یک سو مقابله ومواجهه با رقبای جدی درعرصه خودروسازی ازسوی دیگر است که بسیار انعطاف پذیرتر و چابکتر از پیش عمل می کنند.
 اما ویژگی این شرکت آن است که برخی از شرکتهای تشکیل دهنده این مجموعه عظیم صنعتی، قدمتی فراتر از یک قرن دارند در سال 1897، شرکت خودروی اولدز که قدیمی‌ترین واحد جنرال موتورز محسوب می شود با سرمایه 50 هزار دلار توسط رانسوم اولدز تاسیس شد.
 
دو سال بعد با ادغام این شرکت با کارخانه های موتور بنزینی اولدز، کارخانه های موتور اولدز تشکیل شد و اولین کارخانه مخصوص ساخت خودرو در آمریکا به راه افتاد .
سالهای 1902و 1903 به ترتیب شرکت خودروی کادیلاک در دیترویت توسط هنری لیلاند و شرکت موتور بیوک توسط دیوید بیوک تاسیس شد. این دو شرکت بعدها به جنرال موتورز پیوستند.
 
 یک سال بعد، بیلی دورانت کنترل شرکت موتور بیوک را برعهده گرفت. اما نقطه عطف صنعت خودرو در سال 1908 پدید آمد که تحت رهبری بیلی دورانت، شرکت جنرال موتورز متشکل از شرکت موتور بیوک تاسیس شد.
در 1967 در یک تغییر ساختاری، شرکت به صورت گروههای مجزای خودروهای سبک و کامیون، بدنه و مونتاژ، قطعات خودرو و بخش خارجی از آمریکا درآمد  
در 1983، جشن 75 سالگی شرکت با 235 میلیون خودروی تولیدی همراه شد.
1990، اولین خودرو با کیسه هوا تولید شد.
 درهمین سال، شرکت، اولین خودروی سواری نوع کوچک به نام ساترن را عرضه کرد. هدف از راه اندازی بخش ساترن، تبدیل خط مونتاژ سنتی به کارگروهی نوآورانه بود.
جنرال موتورز در 33 کشور، کارخانه خودروسازی دایر کرده است و محصولات خود شامل سواری و کامیون را به بیش از 200 کشور می فروشد.
بیش از 25 هزار تأمین کننده جهان، قطعات خودروهای تولیدی شرکت را تأمین می کنند. 
 
 
 
فایل پاورپوینت 51 اسلاید

دانلود دانلود پاورپوینت آشنایی با جنرال موتورز

دانلود فایل ورد Word بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل

دانلود فایل ورد Word بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل

دسته تحقیقات مکانیکی فرمت فایل WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه 115 بخشی از مقدمه احتراق Combustion احتراق نخستین منبع کاربردی انرژی است که بشر بدان دست یافته است احتراق گذشته از دادن گرما و نور، انسان را توانا ساخت که فلزات را بکار گیرد امروزه بیش از 95 درصد انرژی مصرفی جهان از راه احتراق فراهم می‌شود با وجود پژوهش‌های فراوان برای دست یا

دانلود دانلود فایل ورد Word بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل

دانلود Word بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل
دانلود بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل
دانلود فایل Word بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل
دانلود فایل ورد بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 18070 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 115
دسته: تحقیقات مکانیکی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 115
بخشی از مقدمه:
احتراق Combustion
احتراق نخستین منبع کاربردی انرژی است که بشر بدان دست یافته است احتراق گذشته از دادن گرما و نور، انسان را توانا ساخت که فلزات را بکار گیرد. امروزه بیش از 95 درصد انرژی مصرفی جهان از راه احتراق فراهم می‌شود. با وجود پژوهش‌های فراوان برای دست یافتن به انرژی‌های جانشین، شکی نیست که در آینده نیز احتراق همچنان مهم خواهد ماند بخصوص در مواردی مانند کاربردهای حمل و نقل و جابجائی که به روش انبارسازی و تولید انرژی نیاز دارد. برای بدست آوردن انرژی مکانیکی از عمل احتراق، “موتورهای احتراقی” بوجود آمد.
موتورهای احتراقی (Combustion engines)
موتورهای احتراقی امروزه در صنعت، حمل و نقل، کشاورز و …… نقش مهمی را ایفاء می‌کنند و برای بحرکت درآوردن وسائلی مانند: کشتی، هواپیما، ماشینهای کشاورزی، ماشینهای ساختمانی و راهسازی و غیره از آن استفاده می‌شود. موتورهای احتراقی بطور کلی انرژی حرارتی نهفته در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند.
موتورهای احتراقی به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند که عبارتند از:
1-موتورهای احتراق خارجی (برون سوز) External Combustion engines
2-موتورهای احتراق داخلی (درون سوز) Internal Combustion engines

فصل اول
احتراق Combustion
موتورهای احتراقی (Combustion engines)
1- موتورهای احتراق خارجی
2- موتورهای احتراق داخلی
موتورهای احتراق تراکمی دیزل
تعریف چند اصطلاح
هوای ایده‌آل Theore tical Air
هوای اضافی Excess Air
نسبت هوا به سوخت (AF) و نسبت سوخت به هوا (FA)
نقطه شبنم محصولات احتراق
احتراق با هوای کم
مراحل احتراق در موتورهای دیزل
عواملی که روی کاهش تأخیر در احتراق تأثیر دارد
چرا موتور دیزل دود می‌کند و می‌کوبد؟
فصل دوم
سوخت‌ها (fuels)
نفت (Petroleum)
تولید نفت خام
ترکیبات شیمیائی نفت خام
تصفیه نفت:
تقطیر و تجزیه Fractional Distillation
تحول کراکنیک (Cracking Process)
پلی‌مریزاسیون (Polymerization)
تحول جذب (Absorption process)
هیدروژناسیون Hydrogenation
طبقه‌بندی سوخت مشعل‌ها
طبقه‌بندی سوخت دیزل
انواع سوخت دیزل
سوختهای جت یا توربین وسائط هوایی
نقطه جاری شدن Pour point
آب و رسوب در سوخت (Water and sediment)
کربن باقی مانده
خصوصیات ویژه تقطیر Distillation characteristics
خاکستر Ash
اثر فراریت سوخت در افزایش راندمان حرارتی موتور
طریقه اندازه‌گرفتن عدد اکتان (در موتورهای بنزینی)
عوامل افزودنی بالا برنده عدد اکتان
سوخت موتورهای دیزل
کیفیت احتراق سوخت دیزل
قابلیت اشتعال
قابلیت تبخیر
ویسکوزیته مناسب و پیش‌بینی شده
عدد ستان
مواد افزودنی بالا برنده عدد ستان
انتخاب سوخت باستان مشخص برای نسبت تراکم‌های متفاوت
مخزن سوخت fuel tank
لوله‌‌های هدایت سوخت
انتقال سوخت
درجه سوخت
فصل سوم
فیلتر سوخت‌رسانی fuel filter
فیلتر اولیه
فیلتر ثانویه یا فیلتر اصلی
انواع فیلتر
مورد مصرف فیلتر
دستگاه سوخت‌رسان در موتور دیزل
مسیر سوخت
ب: مسیر سوخت در موتورهای مجهز به پمپ انژکتور نوع PT (موتور کومنز)
فصل چهارم
سیستم سوخت‌رسانی بوش
پمپ انژکتور
2- ساختمان و عملکرد پمپ انژکتور
3- عملکرد پلانجر
4- اندازه‌گیری مقدار سوخت تزریقی
6- عملکرد سوپاپ تحویل
7- زمان پاشش سوخت
پمپ انژکتور مدل PE(S)-PD
9- قطعات متشکله پمپچه
10- شناسایی انواع پمپ‌ها و طرز خواندن پلاک پمپ‌ها (ردیفی)
11- روش پمپ نصب پمپ انژکتور بر روی موتور
12- چگونگی تنظیم زمان پا شش سوخت بر روی موتور
فصل پنجم
2- اصول کار گاورنر
1- اهرم راهنما
2- اهرم شناوی floating lever
3- عملکرد گاورنر در مرحله استارت (Governor at ingine starting)
4- عملکرد گاورنر در مرحله دوم ارام (موتور درجا) Governor engine idling
5- چگونگی کنترل دور ماکزیمم
6- عملکرد گاورنر در مرحله خاموش شدن موتور
7- نقش فنر انگلیش بر روی عملکرد موتور (Angleich spring)
8- نقش فنر تورک در گاورنر (Torgue spring)
10- نقش فنر گشتاور بر روی عملکرد موتور
11- چگونگی عملکرد گاورنر در بررسی منحنی کار گاورنر
پمپ سه گوش
1- اصطلاحات مربوط به پمپ سه‌گوش
چگونگی عملکرد پمپ سه گوش (مقدماتی)
تنظیم کننده اتوماتیک
2- عملکرد تنظیم کننده اتوماتیک
بوستر پمپ انژکتور
نازل یا سوخت پاش
انواع نازل در کوماتسو
نازل نوع مجرائی سوراخدار
نازل نوع گلوگاهی
نحوه پا شش ریز یا درشت سوخت بوسیله سوخت پاشها
سوخت پاش خنک شونده
علامت اختصاری سوخت پاشها
پنتوکس نازل
فصل ششم
سیستم سوخت رسانی کامینز
الف- انژکتور
مفهوم اعداد نوشته شده بر روی انژکتور
میترینگ اریفیس (سوراخ مقدار سوخت)
چگونگی عبور سوخت از انژکتور
مکانیز حرکت پلانجر
طرز کار و مکانیزم حرکت انژکتور
فصل هفتمم
پمپ
PT پمپ
ساختمان pt پمپ
پمپ دنده‌ای
صافی سیمی (فیلتر)
P.T.G گاورنر
ترانل (شیر)
M.V.S گاورنر
شیرخفه‌کن
P.T.G گاورنر
دستگاههای مجهز برای آزمایش پمپ انژکتور
پایه گردان پمپ انژکتور
دستگاه جدید تنظیم پمپ انژکتور بوش
مزایای دستگاههای جدید
احتیاط در آزمایش پمپ انژکتور
عملیات مقدماتی در عیب‌یابی پمپ
نتایج
طرز سوار کردن پمپ انژکتور روی موتور
فصل هشتم
پمپ انژکتورهای دوار یا آسیابی
پمپ انژکتورهای نوع گاورنر (رگلاتور) هیدرولیکی
طرز کار فشار تحویل
فشار انتقال
فشار اندازه‌گیری
فشار تزریق
فشار بدون بار
گاورنر (رگلاتور)
طرز کار
ضربه‌گیر
کنترل توقف یا خاموش کن موتور
سوپاپ تنظیم
هواگیری
روغنکاری
بادامک و پیستونها
آوانس و ریتارد
پمپ انژکتورهای نوع گاورنر مکانیکی (وزنه‌ای)
گاورنر نوع مکانیکی
طرز کار
دور آرام
شتاب دادن
کنترل
میزان کردن پمپ نسبت به موتور
مراحل عمل
هواگیری
دقت
مفهوم پلاک پمپیهای آسیابی
نتیجه‌گیری و پیشنهادات
فهرست منابع

دانلود دانلود فایل ورد Word بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل