آپارات انجین
آپارات انجین

آپارات انجین

Aparatengine

کنترل موتور DC

این فایل شامل شبیه سازی موتور DC تحریک مستقل و همچنین چاپر ( هم تک ربعی و هم 4 ربعی) می باشد همچنین یک گزارش کار 40 صفحه ای بسیار زیبا از ان در اختیار شما قرار داده شده است در ادامه به سوالاتی که در این پروژه جواب داده شده و یا به عبارتی متن پروژه را بیان می کنیم
دسته بندی برنامه نویسی
بازدید ها 97
فرمت فایل zip
حجم فایل 2393 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
کنترل موتور DC

فروشنده فایل

کد کاربری 14412
کاربر

بخش1- مدلسازی ماشین  : DCدر ابتدا باید مدل ماشین  DC در محیط Simulink پیاده سازی شود. معادلات لازم به صورت زیر است:

در صورت لزوم و با توجه به توان موتور، میتوانید از پارامترهای ماشینهای preset نرم افزار متلب استفاده کنید.

تذکر1:  هر دانشجو میتواند برای توان موتور مقدار دلخواهی را انتخاب کرده و با توجه به آن، پارامترهای مربوطه را در شبیه سازی به کار گیرد. در ضمن، هر جا صحبت از بار میشود، بار مکانیکی از نوع آسانسوری (گشتاور ثابت) در نظر گرفته میشود.
تذکر2: به هیچ عنوان نمیتوانید از مدل آماده ماشین در Simulink استفاده نمایید.

خواسته های این بخش:

الف) اعمال ولتاژ نامی به موتور و به دست آوردن جریان آرمیچر، سرعت موتور و گشتاور تولیدی الکترومغناظیسی برای دو حالت بار نامی و بی باری
ب) منحنی گشتاور-سرعت را برای موتور تعیین کنید. نحوه کار را در این قسمت شرح دهید.
ج) برای یک بار مشخص (مثلاً بار نامی) منحنی تغییرات سرعت موتور بر حسب ولتاژ آرمیچر را تعیین کنید. نحوه کار را در این قسمت شرح دهید.

بخش 2- شبیه سازی سیستم کنترلی و مبدل الکترونیک قدرت:
در این بخش، سرعت مرجع با سرعت واقعی مقایسه شده و خطای حاصل به یک کنترل کننده PI اعمال می شود. خروجی این کنترل کننده جریان مرجع را تولید میکند. سپس این جریان مرجع با جریان واقعی مقایسه شده و خطای حاصل به یک کنترل کننده PI اعمال شده که خروجی آن ولتاژ کنترلی است. این ولتاژ کنترلی توسط یک مبدل الکترونیک قدرت به موتور اعمال میشود.
خواسته های این بخش:
الف) با توجه به توضیح فوق، سیستم کنترلی و مبدل را در محیط Simulink شبیه سازی کنید. سعی کنید تا حد امکان از بلوک های آماده Simulink استفاده نکنید. به عنوان مثال سعی کنید حتی کنترل کننده PI را نیز خودتان بسازید. با این کار، درصورتیکه بخواهید تغییری در مدل اعمال کنید ( مثلاً اعمال اشباع برای خروجی انتگرالگیرِ کنترل کننده و مانند این) کار ساده تر خواهد بود. در کل، زمانیکه خودمان مدل را پیاده سازی کنیم، به علت تسلط به زیربخش های مدل، اعمال تغییرات بسیار ساده تر است. برای پیاده سازی مبدل میتوانید از اجزای موجود در کتابخانه powerlib استفاده کنید.
ب) برای تغییر پله های سرعت از نصف سرعت نامی به سرعت نامی، سیستم را شبیه سازی کنید. این بخش را برای دو حالت ( بار نامی و نصف بار نامی ) انجام دهید. در هر حالت با استفاده از سعی و خطا مقادیر مناسب پارامترهای کنترل کننده PI را تعیین کنید و شکل موج های سرعت، گشتاور و جریان موتور را در هر حالت و برای چند نمونه مختلف از پارامترهای کنترل کننده رسم کنید.
· سوال:
آیا میتوانید با جستجو در مراجع و نیز با استفاده از دانسته های درس کنترل خطی فرمول هایی برای محاسبه پارامترهای کنترل کننده ها بیابید؟ (امتیازی)
ج) با توجه به آن که موتور دارای دو قطب الکتریکی و مکانیکی با مقادیر متفاوت است، با استفاده از روش بیان شده در کلاس، سیستم کنترلی دکوپله شده را شبیه سازی کنید. در این حالت با رسم شکل موجهای مناسب، تفاوت های رخ داده با حالت قبل را شرح دهید.

- حالت ترمزی:
سیستم را برای حالت ترمزی و نیز چرخش در جهت عکس، با دادن سرعت مرجع مناسب شبیه سازی کنید.
خواسته های این بخش:
الف) در این بخش ابتدا به جای مبدل یک Gain قرار داده و مساله را شبیه سازی کنید. اثر تغییر پارامترهای کنترل کننده بر روی شکل  موج های مختلف را تحلیل کنید.
ب) آیا مبدل به کار رفته در قسمت قبل میتواند در این قسمت به کار رود؟ در صورت منفی بودن، پاسخ مبدل مناسب را انتخاب نموده و سیستم را در حضور آن شبیه سازی کنید.

دانلود تحقیق با موضوع رفع عیوب موتور خودرو عیب یابی

تحقیق با موضوع رفع عیوب موتور خودرو عیب یابی

تحقیق با موضوع رفع عیوب موتور خودرو عیب یابی 37صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع رفع عیوب موتور خودرو عیب یابی

تحقیق با موضوع رفع عیوب موتور خودرو عیب یابی
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 240 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

توضیحات:

تحقیق با موضوع   رفع عیوب موتور خودرو  عیب یابی 
37صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع رفع عیوب موتور خودرو  عیب یابی 

37صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

پیش از آغاز کار باید ، دست کم ، نظریه ای قابل قبول در مورد ماهیت مسئله داشته باشید . با استفاده از فنون عیب یابی می توان فهمید که آیا تعمیر مهمی در پیش است یا نه . هر گاه عیب یابی با تجزیة روغن همراه شود مشخص میشود که کدام دسته از قطعات ـ رینگها ، یاتاقان ها و غیره ـ به سرعت در حال ساییده شدن هستند .

داده های حاصل از آزمون و تحلیل ، همراه با تاریخچة تفصیلی بهره برداری ، باید محل عیب را به خوبی مشخص کنند ( سیلندر ها ، یاتاقان ها ، محرک های لوازم کمکی و    مانند آن ) . اما تحلیل نیابد صرفاً به نتیجه گیری کلی ختم شود . مثلاً بی معناست اگر بگوییم که یاتاقان یا رینگ پیستون « ساییده است » یا «سوخته است » تعمییر کار باید تشخیص دهد که خرابی کدام قطعه یا کدام وضعیت بهره برداری خاص سبب خرابی این قطعات شده است . بلبرینگ چرخ اتوبوسهای شهری نمونة خوبی از فرایند انتخاب شده است : تجربه نشان می دهد که بلبرینگ های سمت راست جلو ، بیشتر از بلبرینگ های سمت چپ خراب می شوند . وجود ذرات اکسید سرخ رنگ در والوالین حاکی از آن است که بلبرینگ بر اثر نفوذ رطوبت ( یعنی ترشح آب ) خراب شده است و طبیعی است که احتمال ترشح آب در طرفی ازاتوبوس که به جدول منار خیابان نزدیک است بیشتر است .

فهرست برخی ازمطالب:

عیب یابی 

بلند کردن موتور : 

تذکر : 

تمیز کاری : 

پیدا کردن اجزاء موتور : 

سیستم روغن کاری : 

فیلتر ها : 

روغن موتور : 

پمپ روغن : 

وسایل پایش فشار روغن : 

دانلود تحقیق با موضوع رفع عیوب موتور خودرو عیب یابی

دانلود تحقیق با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای

تحقیق با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای

تحقیق با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای 60صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای

تحقیق با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

توضیحات:

 

تحقیق با موضوع  احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای 
60صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع  احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای 

60صفحه قالب ورد قابل ویرایش

 

بخشی ازمتن:

موتورهای اشتعال ( احتراق ) جرقه ای یا اتو 

اصول کارکرد 

این سیستم ، یک موتور احتراقی می باشد که با استفاده از اشتعال بیرونی ، انرژی موجود در سوخت ( بنزین ) را به انرژی جنبشی ( سینتیک ) تبدیل می کند . 

این نوع موتورها برای کارکرد خود از یک مخلوط سوخت – هوا ( بر پایه بنزین یا گاز ) استفاده می کنند . 

هنگامی که پیستون در داخل سیلندر به سمت پایین حرکت می کند مخلوط سوخت هوا به داخل سیلندر کشیده شده و هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند این مخلوط به صورت متراکم در می آید. 

این مخلوط ، سپس در فواصل زمانی معین و توسط شمع ها ، جهت احتراق آماده می شود . گرمایی که در طی مرحله احتراق حاصل می شود باعث بالا رفتن فشار سیلندر گردیده و سپس پیستون باعث به حرکت درآمدن میل لنگ شده و در نتیجه این فعل و انفعال ، انرژی مکانیکی ( قدرت ) حاصل می گردد . 

پس از هر مرحله احتراق کامل ، گازهای موجود از سیلندر خارج شده و مخلوط تازه ای از سوخت – هوا به داخل سیلندر کشیده ( وارد )می شود . در موتوراتومبیلها تبدیل گازها ( جابه جایی گازهای موجود ) بر اساس اصول چهار مرحله آغاز احتراق ( چهار حالت موتور ) و نیز حرکت میل لنگ که برای هر احتراق کاملی مورد نیاز می باشد ، صورت می گیرد . ( شکل 1 ) 

 

فهرست برخی ازمطالب:

اصول کارکرد 

اصول کارکرد موتورهای چهار زمانه ای 

-حالت تنفس    

- حالت تراکم و جرقه 

مرحله قدرت

-مرحله تخلیه

سیستم های آرایش مخلوط سوخت – هوا 

سیستم های انژکتوری چند نقطه ای 

سیستم های انژکتوری تک نقطه ای 

مزایای سیستم های انژکتوری سوخت رسانی 

کاهش مصرف سوخت 

افزایش بازده موتور 

قابلیت شتابگیری سریع

   قابلیت استارت بهتر در هوای سرد 

آلودگی خروجی کمتر 

تاریخچه سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری 

و... .

دانلود تحقیق با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای

دانلود پاورپوینت موتور های پله ای

دانلود پاورپوینت موتور های پله ای

موتور پله ای یک موتور الکتریکی هست که ورودی الکتریکی دیجیتال را به یک حرکت مکانیکی تبدیل می کند

دانلود دانلود پاورپوینت موتور های پله ای

موتورهای پله ایpdf
خرید موتور پله ای
تحقیق درباره موتور پله ای
انواع موتور های پله ای
موتور یونیورسال
موتور پله ای خودرو
کاربرد موتور پله ای
قیمت موتور پله ای پراید
دسته بندی برق
فرمت فایل ppt
حجم فایل 899 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

•موتور “رلوکتانس متغیر تک پشته ای” خوانده می شود. •هسته استاتور در شکل 2  دارای 6 قطب یا دندانه 60  درجه می باشد. •روتور هم دارای 4 قطب 90 درجه می باشد. •هر دو هسته روتور و استاتور ار جنس فولاد نرم هستند. •سه دسته سیم پیچی همان طور که در شکل نشان داده شده است،

  آرایش داده شده اند.

•هر دسته دارای دو کلاف است که به صورت سری متصل شده اند. •به هر یک از این دسته سیم پیچ ها فاز می گویند.در نتیجه این ماشین یک موتور سه فاز است. •جریان از یک منبع تغذیه  DCاز طریق کلید های I III,II, تامین می شود.

دانلود دانلود پاورپوینت موتور های پله ای

دانلود عیب یابی موتورهای الکتریکی سه فاز و تک فاز کاملا تصویری با فرمت pdf

عیب یابی موتورهای الکتریکی سه فاز و تک فاز کاملا تصویری با فرمت pdf

عیب یابی موتورهای الکتریکی انواع عیب ها و روش های عیب یابی در موتورها تست موتورهای سه فاز نحوه تست موتور تک فاز عیب یابی موتورهای تک فاز

دانلود عیب یابی موتورهای الکتریکی سه فاز و تک فاز کاملا تصویری با فرمت pdf

تعمیر موتور الکتریکی
 تک فاز
 سه فاز
 عیب یابی
 عیب یابی موتورهای الکتریکی
 عیب یابی موتورهای تک فاز
 موتور
 موتورهای الکتریکی
دسته بندی برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4604 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102

عیب یابی موتورهای الکتریکی سه فاز و تک فاز

آموزش تصویری و مرحله به مرحله عیب یابی و تست موتور تک فاز

فهرست مطالب فایل PDF :

تست ها در موتور

انواع عیب ها و روش های عیب یابی در موتورها

تست موتورهای سه فاز

تست میگر برای موتورهای سه فاز

تست نشتی جریان موتور سه فاز

چگونه مقاومت عایقی موتور را اندازه گیری کنیم ؟

تست سیم پیچ های موتور از نظر قطعی

تست جریان سه فاز و تک فاز موتور

تست ولتاژ برای موتور

تست thermovision

تست لرزش موتورهای الکتریکی

تست ولتمتر

انواع روش های عیب یابی موتور های القایی تک فاز یا سه فاز

تشخیص نوع عیب

  • جریان هر سه فاز ، به یک اندازه افزایش پیدا کرده و بیشتر از جریان نامی می باشد
  • جریانهای سه فاز با یکدیگر متفاوت است
  • موتور صدای زیاد داده و یک قسمت از سیم پیچ سریعا داغ شده و دود می کند
  • موتور سه فاز به سختی راه افتاد و در زیربار ، تعداد دور ان کاهش پیدا میکند
  • در هنگام وصل کلید ، یک یا بیشتر فیوزها می سوزد

تست سیم پیچ موتور سه فاز با اهم متر

چرا سیم پیچها به صورت متقاطع به پایه ترمینالها متصل شده اند و بطور عمود قرار نگرفته اند؟

چک کردن سیم پیچی موتوری که هنوز متصل نشده است

آموزش تصویری و مرحله به مرحله عیب یابی و تست موتور تک فاز

نحوه تست موتور تک فاز

بیرون موتور را چک کنید

پلاک نامی موتور تک فاز را چک کنید

یاتاقانهای موتور تک فاز را بررسی کنید.

شروع کنید به وارسی یاتاقانها (بلبرینگهای) موتور تک فاز

انجام وارسی و چک کردن یاتاقانها

در مرحله بعدی شفت را به سمت بیرون و داخل فریم بکشید و هل دهید.

چک کردن سیم پیچی

سیم پیچ را از نظر اتصال کوتاه به بدنه Frame چک کنید.

از یک اهم متر برای بررسی مقدار مقاومت اهمی استفاده کنید

بررسی کنید که سیم پیچ ها مدار باز نبوده و یا نسوخته باشند

عیب یابی بقیه عوامل بالقوه خرابی

تعمیر موتور تکفاز - قسمت اول

چگونه متوجه شویم که موتوری که در دست شما است، یک موتور تک فاز است ؟

ابزار

باز کردن موتور

مشخصات حک شده روی پلاک موتور

دیاگرام  سیم پیچ

بریدن کلافهای سیم پیچ

بیرون آوردن سیم پیچ

تعمیر موتور تکفاز - قسمت دوم

شیارها را تمیز کنید

پولی موتور را درآورید

بیرون آوردن درپوش جلوی موتور

جدا کردن یاتاقان ها

بدنه و درپوش های موتور را تمیز کنید.

تا کردن لبه های کاغذ عایق موتور

استاتور را عایق زنی کنید.

کلاف سیم پیچی

جازدن کلافها در شیارهای استاتور

سر بندی کلافها طبق نمودار سیم پیچی

و ...

تعمیر موتور تکفاز - قسمت سوم

بلبرینگ ها

مونتاژ بلبرینگها

مونتاژ موتور

پره فن موتور

پوشش محافظ فن

تخته ترمینال

مونتاژ پولی

 

بازسازی الکتروموتور زمان زیادی می گیرد، مخصوصا اگر برای اولین بار این کار را انجام می دهید. اما زمانی که نتیجه کار را مشاهده می کنید، احساس نمی کنید وقتتان تلف شده است.

 

مشخصات فایل دانلودی عیب یابی موتورهای الکتریکی :

 

فرمت فایل : PDF

حجم فایل : ۴٫۸ مگابایت

تعداد صفحات : ۱۰۲ صفحه

زبان : فارسی

دانلود عیب یابی موتورهای الکتریکی سه فاز و تک فاز کاملا تصویری با فرمت pdf